thumbnail

Brekel PointCloud v3 (Beta)

Door: Edwin van het Bolscher, 21 december 2020 Amsterdam - Een enorme Brekel PointCloud v3 bèta-update net op tijd voor de vakantie, aldus Jasper Brekelmans. Hier is de enorme lijst met nieuwe functies en bugfixes:

  1. Markeruitlijner volledig herschreven
    • nu de mogelijkheid om te werken met een statische marker of bewegende marker
    • nu met een gloednieuwe wiskundige oplosser die meer gegevens gebruikt om te optimaliseren tot de meest optimale oplossing
    • mogelijkheid om twee passages op te lossen (gebaseerd op een bewegende marker) voor een strakkere uitlijning
    • mogelijkheid om markers te detecteren en uitlijning uit te voeren op basis van clips op de tijdlijn
    • dit kan flexibeler en nauwkeuriger zijn dan live sensoren doen

  2. een nieuw markerspatroon / detector geïmplementeerd
    • oude markers worden nog steeds volledig ondersteund
    • nieuwe markers krijgen het label experimenteel
    • detectie is meestal iets sneller en efficiënter, vooral bij bewegende markers
    • hoekverfijning zou nu wat robuuster moeten zijn
    • zou tijdens beweging iets robuuster moeten zijn
    • nog steeds gelabeld als experimenteel (feedback is welkom)

  3. verbeterde interne onderdelen van markerdetector om sensorkalibratie intelligenter te gebruiken en markertype / -grootte / spiegeling te detecteren
  4. herschreven hoe het papierformaat en de lengte van de marker worden doorgegeven
  5. exportvoorinstelling voor Holo CatchLight toegevoegd door Prometheus Vision
    • stelt je in staat de Unity-afspeelintegratie van Holo CatchLight te gebruiken
    • exporteert OBJ- en JPG / PNG-textuursequentie
    • gebruikt automatisch compatibele bestandsnaamstructuur en instellingen
    • gebruik Holo CatchLights ObjSeqConverter om de uitvoer naar een MP4-bestand te converteren dat kan worden gebruikt met de Unity-integratie

  6. een LAS pointcloud exporter optie toegevoegd
  7. globale offset toegevoegd
    • past een positie / rotatie-offset toe op alle clips op de tijdlijn

  8. tooltip toegevoegd voor SenseXR-export
  9. een Z-tweak-multiplieroptie toegevoegd aan BPC-clips
  10. een waarschuwing toegevoegd aan het berichtenlogboek als er meerdere sensoren worden gedetecteerd waarbij één sensor geen frames ontvangt
    • wat suggereert dat de computer mogelijk niet genoeg USB-bandbreedte heeft voor alle sensoren

  11. functionaliteit toegevoegd om deze bestanden naar 3D-viewport te slepen en neer te zetten
    • uitlijningsbestand, laadt ze in live sensoren of tijdlijn (afhankelijk van wat momenteel zichtbaar is)
    • tijdlijnbestand
    • bestand met uitvoerinstellingen

  12. enkele ontbrekende tooltips toegevoegd
  13. De standaardinstelling van de batchprocessor heeft nu "Create Timeline Subfolder" ingeschakeld
  14. tijdstempel verder naar links in de sensortabel verplaatst
  15. wanneer Kinect v2 niet kon worden geïnitialiseerd met synchronisatie, wordt het nu opnieuw geprobeerd zonder synchronisatie
  16. Mogelijke crash verholpen bij het laden van kalibratiegegevens uit een oud BPC-bestand
  17. een regressieprobleem opgelost waarbij mute / solo van track de verkeerde clip in de 3D-viewport zou verbergen
  18. een regressieprobleem opgelost waarbij PNG-uitvoer in de laatste versie als JPG werd opgeslagen
  19. probleem opgelost waarbij het formaat van de tijdlijn niet altijd correct werd aangepast bij het laden van nieuwe BPC-bestand (en)
  20. foutief "Tijdstempels van sensoren lijken nogal te variëren" bericht opgelost wanneer de GUI een video of diepteweergave weergeeft
  21. opgelost cosmetisch probleem waarbij voortgangsbalken in batchprocessor 1 frame te groot waren geschaald
  22. opgelost cosmetisch probleem waarbij het venster "Generate Marker PDF" geen voorbeeld van de marker in de releaseversie liet zien
  23. probleem opgelost waarbij de batchprocessor geen SenseXR-bestanden exporteerde
  24. bijgewerkt naar de nieuwste Stereolabs ZED SDK v3.3.3
  25. verlengde bèta tot 1 februari


https://brekel.com/brekel-pointcloud-v3/
6702 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Post Panic stopt

Blender onbereikbaar door DDOS aanval (update 4)

Substrate: De volgende revolutionaire stap in shaders

Kunstenbond maakt zich grote zorgen verkiezing

Blender weer bereikbaar, maar aanval nog gaande

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten