thumbnail

Steeds meer bedrijven tegen AI

Door: Edwin van het Bolscher, 2 april 2024 Volgens een nieuw rapport maken steeds meer bedrijven zich zorgen over adverteerders die generatieve AI gebruiken. Deze AI kan creatieve taken uitvoeren, zoals het maken van advertenties. Bedrijven zijn bang dat hierdoor hun merkidentiteit wordt aangetast. Ze eisen daarom in hun contracten met reclamebureaus dat er geen AI wordt gebruikt zonder hun toestemming.
Vrienden van 3dhype:

Dit staat in contrast met reclamebureaus zelf, die juist steeds meer AI-technologieën omarmen om productietaken efficiënter uit te voeren.

De zorgen over AI zijn niet nieuw. Vorig jaar heeft een organisatie van adverteerders zelfs richtlijnen aangepast om bedrijven aan te moedigen clausules over AI op te nemen in hun contracten met reclamebureaus.

Het lijkt erop dat de strijd tussen mens en AI een nieuw hoofdstuk ingaat, waarbij bedrijven hun merkidentiteit willen beschermen tegen de invloed van kunstmatige intelligentie.

Meer info:
https://80.lv/articles/brands-forbid-advertising-agencies-from-using-ai/
891 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Bruisend festival Exposure presenteert nieuwe lichting creatief talent van HKU

Blenderheads Episode 6, toekomst Blender

Wil je niet dat Meta AI traint met jouw gegevens? Kom in de benen!

Interview met Paul Debevec, een professor met een hart van een kunstenaar.

Interview met Ed Hooks

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten