Lijpelennie
Overige Software / 19 jaar geleden
XSI Rig head flip Als ik mijn character zijn hoof beweeg flipt xsi hem ik heb mn rig van een biped guide gemaakt. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen heb al geprobeerd om de head bone te deleten en opnieuw erin te zetten maar ik krijg de head bone niet alleen gedelete |-)
 Like
Volg
 Reageer
Mrgoodbyte
't Is als weer een tijdje geleden dat ik met XSI aan de slag ben geweest, maar volgens mij lijkt het erop dat de head bone een IK handle heeft. Als dat inderdaad het geval is zul je er een pole contraint er bij moeten gooien. Misschien heb je het wel eens eerder gezien, gewoon een curve die recht voor de character zweeft, die maak je dus. Dus je pole contraint de IK effector (of de handle) tegen die curve.

Cheers,
 19 jaar geleden
Lijpelennie
Ok ik heb geprobeerd om een chain up vector aan mijn rig te hangen maar ik krijg geen boogje te zien kan je mischien wat duidelijker uitleggen hoe en waar ik die up vector aan moet hangen? alvast bedankt 😄
 19 jaar geleden
Mrgoodbyte
Je maakt dus gewoon zelf een curve die voor het character hangt (een curve renderd namelijk bij default niet). Daaraan doe je dus de chain up vector met je bone.
 19 jaar geleden
Lijpelennie
bedankt mrgoodbyte het is gelukt 😄
 19 jaar geleden