3ddyWat? Heb je hem al? Ik zit nog hier te zweten met Max 8
Weet je trouwens dat de plane nu twee kanten heeft... wel lastig.
3ddyHoe had ik dat kunnen missen... :-/
3ddyOke, correctie op de plane met 2 kanten. Ik heb het zelf even uitgeprobeerd met de trail versie en kwam er al snel achter dat alles vlakken nu force 2 sided zijn. Hetzelfde als in Maya, opzich wel prettig.
Mmwizardja maar een open geextrudeerde spline ziet ie niet zo. Ik moest hem eerst closed maken alvorens ik hem goed kon renderen
Ivo-Djongens, vertel.. mental ray vet.. ..indeed, maar is er wat nieuws met mr in max dan ?
ps: weet je waar ik wel van baal, alle mental ray tuts zijn voor maya, als ik wat zoek voor max belichting of mental ray vind ik niks, vind het niet erg om in maya te werken maar wil niet teveel op en neer springen, iemand een goeie source of dvd aanrader wat dan ook ?
3ddyEr komt binnenkort een boek uit vanuit 3dstudio.nl voor mental ray.
Daarnaast zijn er presets gekomen om snel goede resultaten te krijgen met Mental Ray.
Ivo-Doke vet, hoop dat het boek er snel komt 😄 👍
MmwizardJa en de daylight system werkt nu met mentalray met de mogelijkheid een physical sky toe te passen in je enviroment map. Dus de kleur van het licht en de lucht zijn afhankelijk van de locatie en het tijdstip. Daarnaast is er nu een speciale "mentalray Architectural shader" met verschillende presets. Verder heb ik ook nog geen tijd gehad om al het nieuws te bekijken.
Andremaar dus jij hebt max 9.0 al binnen??? grrr haha kan niet wachten
Ivo-DIk heb hem ook al binnen nu B-) van de week lekker even mee spelenL-)
Mmwizardmoet je ff de bovenstaande link volgen. dan kun je de demo versie alvast proberen. En als je upgrade dan binnen komt kun je hem meteen activeren. Ik zat ook al ff in spanning te wachten. Aangezien ik een upgrade van versie 6 naar 9 heb, heb ik in de tussentijd een hoop futures moeten missen. En heb nu ook besloten een subscriptie te nemen. Uiteindelijk scheelt dat toch een hoop geld.
Ivo-DNou max 9 gedraaid, en met mijn Dawn of the space age opdracht, dacht ik flink van de nieuwe Edit poly aanpassingen qua snelheid te kunnen profiteren.
Maar helaas, in de video ziet het er allemaal heel fancy goed uit, maar met mijn model een object van 220.000 poly's ruw weg evenveel als hun voorbeeld loopt het nog net zo traag.
Maar het systeem wat hun gebruiken in die videos zal wel top of the bill zijn, 64 bit en duo core, maar ik als 32 bit gebruiker kan niet zeggen dat het qua snelheid echt sneller is, helaas...
3ddyIk heb het persoonlijk zien draaien, dan zou er toch wat anders zijn. Heb je textures erop?
Ivo-Dnope geen textures, maajaz-)
DavidHey,
Heb je max in Directx staan?
De snellere viewports zijn enkel met directx en niet met OpenGL.
Gr, David
Animate_studios@ ivo-D
Heb je de viewport wel op direct-X staan. Die is alleen geoptimalizeerd. Open-GL is even 'snel' als anders. Daar geen veranderingen in.
Ik heb het ook zien draaien. Framerate van Max 8 VS Max 9 op dezelfde computer. Dat was echt een GROOT! verschil. Ik heb helaas de getallen niet opgeschreven dus dat weet ik niet meer.
Ook voor de mensen die Hair gebruiken is er een grote verbetering. Geen apparte window meer om Hair aan te passen. Gewoon in de viewport waarin je werkt.
En nog veel meer 'vooral' snelheids verbeteringen.👍
Paul