Gekkehond
Autodesk 3D Studio Max / 18 jaar geleden
Camera in perspective viewport Ik ben nu bezig met mijn Transformer in 3d Max, en ik zit heel vaak te pielen als ik met kleine details bezig ben, zoals champfers kleine onderdelen, om een goed aanzicht tekrijgen in mijn perspective viewport.

Hij clipt mijn geometrie weg voor ik ver genoeg ingezoomd ben om onderscheid tussen alle vectoren te kunnen zien, en het scrollwieltje pakt toch al veel te grote stappen. Is hier een manier voor om het beter te bekijken?

En ten tweede komt het regelmatig voor dat ik maar over twee assen om mijn model heen kan draaien.
Dan wil ik mijn model om de z-as draaien, maar dan als de z-as naar boven wijst.
En dan kan ik mijn model alleen maar naar voren kantelen, of als een stuur draaien. Maar dus niet er om heen lopen. Ik heb even geen max voorhanden, en kan ook niet kijken of over de z-as kantelen uberhaupt mogelijk is.
 Like
Volg
 Reageer
Nog 5 reacties weergeven
3ddy
Creatief met Paint 😉

Trouwens, wat staat er links boven in de hoek van de viewport? Camera01?
 18 jaar geleden
3ddy
Jij zoekt trackball rotation. Dat zit er niet in. Het is te vinden in Modo, en Houdini, wings3D en Lightwave zal het ook hebben. Max en Maya werken met een andere. Hoe die precies heet, geen idee.
 18 jaar geleden
Gekkehond
Er staat 'perspective'.

Maar het is dus niet aan te passen in max... helaas. Dan moet ik mijn werkwijze maar iets aan gaan passen 😊
Dank je(ullie) voor het meedenken!
 18 jaar geleden
Code
ah okay, daar was ik dus noooit uitgekomen. maareh, succes verder. Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat.👍
 18 jaar geleden
3ddy
Geen probleem. Altijd leuk om iets nieuws te vinden. Ik houd mijn ogen open. 🤓
 18 jaar geleden