Deathbite
Werk in wording / 18 jaar geleden
Vraag: Problemen met het uitwerken van textures hey forum leden

een paar dagen geleden begon ik aan verstefigde (vroeg) midddel eeuwse boerderij. alles liep goed tot dat ik de textures moest maken voor de (huis) muuren. ik heb al behoorlijk wat tegnieken gebruikt zoals: "bump, normal maps en in 3d modelen." maar geen een van alle leefert het resultaat dat ik nodig heb. weeten jullie nog een tegniek of een plugin die mij kan helpen? (het moet wel een 3dmax(9) of photoshop(CS2) optie zijn want dat zijn de eenigste programmas die ik heb)

de texture moet er uit zien als volgt:

de muuren rond de 8ste eeuw die waaren eerst met riet gewooven en daar na met klei dicht gemaakt. wat ik dus wil terug zien in mijn texture is een btje uit gedroogde klei (barsten enz) en zelfs een paar stukken zo vergaan dat je het riet kan zien.

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

groet,
jacko (deathbite)
 Like
Volg
 Reageer
Sjaak
mss met riet sheets? op de plaatsen waar je het hebt weggehaald?
 18 jaar geleden
Deathbite
bedoel je sheets als in textures? owjah.. 1 detai dat ik ben vergeeten... het moet er ook top uitzien in close up
 18 jaar geleden
Ivo-D
het klinkt misschien wat simpel, maar gewoon een goeie texture photoshoppen, en goeie bump en spec maps maken er voor.
 18 jaar geleden
3ddy
Gebruik een composit material. Daarbij kun je verschillende materials als een soort lagen met elkaar afwisselen (doormiddel van de opacity map in elk material)
 18 jaar geleden
Deathbite
bedankt voor de tips... ik ga ze zeker probeeren 😄 .

trouwens eddy heb je nog een link naar een goeie tutorial voor composit materials? heb namelijk daar mee nog nooit gewerkt terwijl ik hier en daar wel lees dat het zeer goeie resultaaten geeft
 18 jaar geleden