FransHet hoofd vind ik prima gelukt. Zit absoluut uitdrukking in. Ben benieuwd hoe jij de rest gaat vormgeven. Succes.👍
WilbertZiet er goed uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Zo te zien is het in Zbrush gemaakt, en wat ik me dan altijd afvraag is hoe je de losse details zoals de bril hebt gedaan. Sculpt je daar in zbrush nog aan, of is het al een model dat klaar geimporteerd wordt?
Ivo-Dgeimporteerd😄 je moet niet alles willen doen in zbrush
CodeOver het modellen heb ik niks te zeggen, je verbaasd me keer op keer op keer met je skills.
Maar over je karakter :...hoezo Acid Boy? Ik snap 'm niet helemaal. Het had net zo goed Welding-boy of Swim-boy kunnen zijn.
Heb je schetsen waarin zijn karakter iets beter wordt ontwikkeld of is het een model waar je zomaar ineens op kwam en gemodelled hebt? Of wellicht had je een model gemaakt en toen pas gedacht dat je er een "Acid-Boy" van ging maken? Ik mis namelijk een beetje de feeling en het "waarom" bij dit karakter. Waarom is het een boy? Waarom is het een Acid boy? Wat kan Acid boy muteren of waar muteert hij in. Is Acid Boy een Villain of een Hero? Waarom kaal? (chemo?), waarom enorme klauwen en voeten? Waarom een afgeknipte broek?
Ik bedoel het niet om lelijk te doen hoor Ivo, maar ben gewoon enorm benieuwd naar de verhaal achter het model zeg maar. Daar mijn hart sinds lange tijd verknocht is aan het fenomeen "Comics".😉
In ieder geval een zeer mooi model en ben benieuwd naar de textures en de setting.👍
KangaCool model ivo!
Heel leuk om je te zien en beetje fantasy figuur creatie. Ben met code eens. De model smeekt om props om de verhaal te verhelderen. Misschien niet hardware maar wat skimpy kleding. Enige crit de abs blend en beetje subtiel met de zide kant van de abdomine, de spieren bij de bekken (is that the word) zijn meestal de voordeel van lage broeken. Tricepts zijn er noch niet. De beeld is ook heel plat, misschien en beetje contrast en specularity.
Mooi werk man.
Cheerio Chris
Ivo-Dinderdaad nog niets over gezegd over het karakter hoe en waarom, heb hem inderdaad nog geen goede naam gegeven, op dat gbied doe ik nu dan ook maar wat.
Maar waarom acid ,waarom boy? boy gewoon omdat dit een van de jongere karakters is die ik heb gemaakt,.. los daarvan naam niet belangrijk op het boy aspect.
Acid, omdat de kracht van hem zoutzuur is, waarvoor ik nog wat dingen in de handpalm moet sculpten.. er komt zoutzuur uit zijn handpalmen, wat ontstaat in zijn onderarmen, vandaar de verdikte onderarmen en bulten op die gedeeltes, dit vanwege de opslag capaciteit en de reacties die het heeft met zijn lichaam, soort van overexpansie.
Hoop dit het wat duidelijker maakt, had daar nog niets over verteld, vergeten.
Los daarvan ga ik hem nog iets aankleden, maar gaat het beeld /karakter vooral verduidelijkt worden door hem straks te posen, met sticky acid uit zijn handen schieten etc.
Kan niet zeggen dat ik na deze info, het eens ben over meer dingen aan het karakter die dat dan moeten verduidelijk, ga nog wel wat dingen toevoegen, maar een mutant, zoals jubelee en rogue etc, in die trant kun je denken, Aan dit karakter kan je dan al meer zien als een hun, maar zal het misschien nog wel met wat props overdrijven, en misschien nog wat huid aantastingen.
KangaAangezien van dat, doe iets aan het verlichting dan kunnen wij zien what th heck is going on😄
ThedonmocroKrijg het gevoel alsof je onbewust geinspireerd werd door Mike Mignola's Hellboy (Acidboy) lol, maar na je uitleg over zijn armen en zoutzuur "superkracht" wordt het allemaal een beetje duidelijker.
Als in x-men's Jubilee en Rogue..!? Cool, doet mij inderdaad denken aan x-men
Wat misschien ook een idee zou kunnen zijn, is om zijn krachten/karakter af te leiden van een ongeluk tijdens bepaalde werkzaamheden met gevaarlijke stoffen op z'n werk, bijv. beveiligingskleding, gasmasker (alhoewel dit al vaak geprobeerd is), misschien een zuurstoftank op zijn rug gevuld met sulfuric acid, tuinlaarzen, handschoenen, huidaantastingen op zijn hoofd is zeker een leuk idee, weggebrand haar, half oor, blind aan 1 oog etc, en zoals je eerder aan gaf iets met zijn armen proberen, relatief grote voorarmen met gaten waar acid uit schiet om bijv. een gat in de kluis van een bank te branden, hit and run..! |-)
Het begin ziet er in ieder geval al goed uit, niet extreem veel commentaar, alleen de achterkant van zijn schedel kan wat ronder, de kin wat mannelijker, wenkbrauwen wat lager (to add to the "comic book" look)en verder een beetje de symmetry breken, momenteel ziet alles er te symmetrisch uit, afgezien daarvan, succes..! 👍
Ivo-DBen nu bezig met ontwerp van attributen, wat onder andere bestaat uit het volgende,
Soort handschoenen met metailen onderdelen, die het gat in zijn handbedekken, om zo rotzooi op zijn hand te voorkomen daarnaast zorgen voor de beter gecontroleerde spray uit zijn hand, een kabel in zijn bovenarm die loopt naar een rugzak, tank op zijn rug, om als hij zijn kracht een tijdje niet gebruikt de overtollige acid op te slaan, anders klappen al zijn bulten door de druk.
dikke kabel vanuit de handschoen naar de tank/ machine op zijn rug, waardoor de acid, bewerkt in te tank een extra boost kan geven en andere variaties op zijn natuurlijke alles vernietigende sticky acid.
ben van plan om het geheel een beetje ridder/ steamboy achtig aan te doen voelen, vandaar het brilletje, rugzak krijg uitlaten, en alles combinatie van leer en ijzer/staal.
CodeNiet om druk op je te zetten, maar.....ben je al verder gekomen? :-p😉