Thijs
Autodesk Maya / 16 jaar geleden
geen boom Beste mensen,

Het lukt weer eens niet.
In een scene heb ik een boompje uit de visor gekozen en in een landschapje gezet.
Onder de maya software rendert het boompje prima, maar omdat ik het beeld ietwat rafelig vind wilde ik het eens onder mental ray probreren.
De ondergrond plus de velichting wordt vervolgens goed gerenderd maar het boompje is van de aardbodem verdwenen.
Weet iemand raad?
Bij voorbaat dank.

Groet Thijs
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
Ja, converteer de boom eens naar polys. Paint effects kunnen volgens mij wel eens problemen opleveren met mental ray.
 16 jaar geleden
Thijs
Beste Eddy,

Hartelijk dank het werkt prima.
Ik kan weer verder

Groet Thijs
 16 jaar geleden
Bart
Als je veel bomen hebt kan het een probleem worden om ze om te zetten naar polygonen. Het willen er namelijk snel nogal wat worden. In dat geval is het waarschijnlijk de beste optie om de PFX in maya te renderen (evt op een hogere resolutie) en dan ze beelden in je compositing applicatie samen te voegen.

Een andere optie: 3delight renderd wel paintFX maar is nog niet zo gebruiksvriendelijk als je wat meer wilt. (deepshadows bijv.)
 16 jaar geleden
3ddy
@Thijs,

np dude.

maar omdat ik het beeld ietwat rafelig vind wilde ik het


De ietwat rafelig heet aliasing. Je kunt met anti-aliasing ervoor zorgen dat het "rafelige" verdwijnt, ook onder de standaard renderer van Maya. Zet hem maar eens op production quality.
 16 jaar geleden