Red
Algemeen / 15 jaar geleden

Size based particles colliden te vroeg

 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
Red
Ja het ziet er uit van wel, maar de bounding box is niet iets wat ik heb gemaakt. Dat is automatisch zo groot als de kleinst mogelijke box waarbinnen de geometrie valt. En dat is kleiner dan wat hier het geval lijkt te zijn.

Ik lees her en der dat meer mensen dit ervaren, en geen oplossingen. Ergo: Particles zijn nog niet zo pro in blender wat collision betreft. Of (en dat hoop ik) er is wel degelijk een truukje die ik nog niet ben tegen gekomen.
 15 jaar geleden
3ddy
Gebruik je bullet?
 15 jaar geleden
Red
Nee gewoon een particle emitter. Bullet was toch iets met game engine physics? Heb daar nog nooit naar gekeken eigenlijk. Ik dacht dat het ziezo niet 'gold' voor particles.
 15 jaar geleden
3ddy
Hmm je hebt gelijk dat dat schijnbaar niet direct werkt met Particles, maar hier heb ik wat voor je:

http://www.blender.org/development/release-logs/blender-246/particles/newtonian-physics/

Download de laatste en daar kun je wat uitproberen. Hopelijk vind je daar wat je zoekt.
 15 jaar geleden
Red
Thanks. Ik gebruik de newtonian particles al, maar dat artikel doet me hopen dat de optie 'dynamic' misschien ook wat beter om gaat met collision detection. 😊 Ik probeer het uit!
 15 jaar geleden