Carl
Sculpting / 14 jaar geleden
ZSphere II animatie Het lijk erop dat met ZBrush 4 en ZSphere II character animaties kunnen worden gemaakt. Heeft iemand hier ervaring mee ?
 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
Andre
en en werkt het? haha ik zal van het weekend eens kijken
 14 jaar geleden
3ddy
Nou, er zit een tijdlijn onder "Movie"

Als je deze showed krijg je een nette tijdlijn. Druk op record. Standaard neemt hij alleen camera bewegingen op, maar als je op Timeline Tracks klikt, krijg je andere inputs die je kunt animeren. Door op Link of Enable te klikken kun je meerdere tracks selecteren.
Wat mij opviel is dat het een screenrecorder is, hij neemt screenshots van je aanpassingen, en maakt er een filmpje van. Ik zag geen keyframes ontstaan, maar na wat gesleep (in Enable mode onder timeline tracks) en daarna door op Play Movie te klikken werd er een filmpje afgespeeld.
 14 jaar geleden
Innominus
Als je een karakter probeert te animeren in ZB heb je het probleem dat je geen Ik en Fk animatie hebt. de Zbrush animatie tools moet je zien als een vertex animatie tool, of vertex morph tool .Daardoor Is ZB perfect om blendshapes te bouwen door gebruik te maken van Layers en te test animeren voor je ze exporteert naar een animatie pakket. Er moet een mogelijkheid zijn om poses en dergelijke te exporteren , maar hoe? Ik zelf gebruik maya voor karakter animatie en ik vraag mij echt af of je met zb Joints kan exporteren want de poses in maya zijn afhankelijk van hoe het karakter aan de joints is gebonden. Heel leuk dus die zb poses maar volgens mij kan je er verder weinig mee.

Als je geen geld hebt voor programma's als Maya zou ik gewoon Blender downloaden voor karakter animatie als ik jou was. Dat scheelt je een hoop ellende ipv het met Zbrush te gaan proberen.

Ik weet dat het ze aardig is gelukt met die animatie met die halter op zbc maar omdat het vertex (blendshape)animatie is ga je gegarandeerd in de problemen komen als je karakters gaat proberen te animeren. Of je zou je gehele project binnen zb moeten houden. In een pipeline naar een animatie pakket kan je er voor zover ik weet helemaal niets mee.

Groet,

Innominus

(edit: ik zie ineens dat het onderwerp al een maandje oud is. ach ja, nieuw hier heL-)
 14 jaar geleden
Ivo-D
Je kan inderdaad eenvoudige animatie tests doen in Zbrush.

Het is goed op corrective shapes te maken/ testen. Of om van je character concept de range of motion te testen, en zien hoe dat dan het beste overkomt. Soort presentatie - previz. Zoals ze bij pixologic al aanhalen.

Maar ik zou er geen short mee gaan animeren, maar voor de rest zeer functioneel, als je niet zo van het riggen bent.
 14 jaar geleden
3ddy
ZBrush joints/bones zijn niet te exporteren naar andere pakketten.

BTW: Deze thread is niet gericht om een heel project te animeren in Zbrush, maar puur te kijken of het makkelijk was te animeren in ZBrush, aangezien het net nieuw is in Zbrush 4
 14 jaar geleden