Innominus@edouard ; Bedankt , ik ga eraan werken.
3ddyCheck ook even haar andere verhoudingen en spieren. De schouderspier lijkt over te gaan in een sleutelbeen, haar bovenbeen lijkt verzakt naar de knie en bilspier is wel erg naar achteren, terwijl een vrouw ook nog wel wat aan de zijkant wat vulling heeft 😉
Oja, en check ook even de topology. Ik zie dat je in de nek wat weinig loops hebt, ik zou er daar mee van maken.
InnominusHallo mensen,
De update laat nog even op zich wachten. Ik heb een aantal dingen aangepast aan te topologie en de anatomie zoals jullie voorstelden. Helaas toen ik mijn retopo model importeerde van Maya naar Zbrush sprongen ineens een heleboel vertices alle kanten op , spikes.
Dat word een heel werk om dat weer op de juiste plaats te krijgen dus ik overweeg mijn subdivisions te deleten en opnieuw te gaan sculpten. Met mijn geimporteerde lowpoligon is er niets mis. alleen de geprojecteerde sd's springen alle kanten op. Ik ontdekte het toen ik een helft van mijn model verborg. Al die vertices schieten naar binnen alsof er complexe vertex verbindingen zijn of vertices worden ge-snapped (ik kan het woord in mijn eigen taal zo snel niet vinden), tussen vertices in de lip en de rug bijvoorbeeld. Een grote bende dus na importeren van het model met nieuwe topology
Ik weet niet of iemand hier dit al eens heeft meegemaakt en er een snellere oplossing voor weet dan opnieuw beginnen. Op zbc kon ik geen nuttige ,werkende , informatie vinden en ik heb al het mogelijke geprobeert. Zowel in Maya alles gechecked als in Zbrush.
Het enige dat werkt is alles handmatig terug te smoothen maar dat blijft een zooitje en dan nog moet je alles opnieuw doen op belangrijke plaatsen als oogleden en lippen, nagelriemen en dergelijke. Ik denk dus dat opnieuw beginnen vanaf level 1 het snelst gaat.
Dat gaat dus even duren.
Innominus
3ddynaar welk bestand sloeg je het op? Het kan zijn dat de vertexcount door de war is gegooid.
PgabrielNetjes allemaal,
Al heeft de lady in red wel hele mannelijke schouderpartij! 😄
InnominusJa nu je het zegt valt het mij ook op. Een beetje teveel in de sportschool aan de halters gehangen denk ik.
Soms staar ik me blind op die dingen en zie ik het niet meer. Daarom is feedback best handig 😉
Ik ga het aanpassen. En yes de handen zijn te groot(ik zie het)
thanks
PgabrielEn vierkante tenen!
Ach, dat doodstaren, heel herkenbaar 😊
EdouardVind die alien versie eigenlijk veel intressanter qua model....ga je daarbij ook nog het lichaam aanpassen?
InnominusHoi Edouard,
Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ik vond het wel een leuk concept om hier tussen te plaatsen. Heerlijk die nieuwe make art functie in zbrush 😉
Ik zat gisteren te klooien met mijn move brushes in Zb en zag vanochtend de zon opkomen😉
Dat lichaam komt af. Ik twijfel er alleen nog aan of ik dat organisch moet gaan maken Hardsurface in ZB is ook een leuke uitdaging met de nieuwe tools.
. Mijn wacco tafel vind dit ook veel leuker dan die poppen koppies. Ik voelde hem gewoon warm worden 😉
Ik ga er vanavond nog eens goed voor zitten.
gr. Marcel
PgabrielJa, stukje wat tussen 2 nummers inzit op een tool cd.
Als dit je trommelvliezen al kraakt raad ik de rest ook af 😄
Ben benieuwd.
Innominus@pgabriel het zal wel zijn dat mijn oren kraken omdat ik alleen een laptop voor internet gebruik en die speakers zijn niet al te best denk ik.
@3ddy is het mogelijk om de titel van mijn post te wijzigen? vrouw model klopt niet meer helemaal. Als het niet mogelijk is dan ga ik voor verdere stadia van modellen gewoon een nieuwe post starten.
3ddyHet kan gewoon. De eerste post editen en dan weer opslaan. 👍