3DCT
Autodesk 3D Studio Max / 10 jaar geleden
3ds max + Vray + Nitrous vraagje Hoi iedereen,

op werk maken wij gebruik van 3ds max 2014/2015 en Vray 3. Verder maken we gebruik van multimaterials ("Multi/Sub-Object"-standard material met daarin Vray Mtl's...) in combinatie met material IDs enzo. In de viewport van 3ds max werken wij met de Nitrous Drivers. Het gaat vooral om fotorealistische animatie's.

Het probleem:
als we gebruik maken van textures (b.v. logo) en deze via map channel 2 op het materiaal laten verschijnen, dan wordt de texture in de viewport onafhankelijk van de mapping getiled. Meestal worden de UVW coordinates volledig geïgnoreerd - waardoor steeds een rendering nodig is om de juiste positie van een texture te checken. Dat is lastig en kan misschien beter.

Weet iemand of / hoe men in de 3ds max viewport goede resultaten van het textureren kan visualiseren? (3ds max + vray + nitrous-viewport = overeenkomende resultaten met renderings?)

Alvast bedankt
Beste groeten
- Chris

PS: 3ddy rules!

 Like
Volg
 Reageer
3DCT
Hoi 3ddy,

bedankt voor je reactie, jou workaround lijkt mij een goede optie te zijn. Dat ga ik later nog proberen. Klinkt in ieder geval alsof het sneller gaat dan "region renderings" enzo...

Echt jammer, dat niet alles met alles werkt ...

😄

 10 jaar geleden
3ddy
Wie weet komt dat nog. Nitrous werkt ook nog niet met Maxscript. Als je materials aanpast met maxscript dan heb je alle voordelen van Nitrous niet meer... terwijl je alleen de shader extend met extra parameters om dingetjes op te slaan. Leek me wel handig.
 10 jaar geleden