3ddyJe kunt alleen youtube of vimeo filmpjes linken. Ik ben ooit gestopt zelf filmpjes te hosten.
3ddyMaar als je de circle eerst omzet naar een Editable Spline moet het lukken. Rechtermuisknop op de circle, Convert to: Convert to Editable Spline
Lubbe1974Doe niet zoveel met youtube. Meer kijken 😊 Is een groot bestand (11,5mb/ wat voor 3 seconden film best wel veel is!!!). Kan ik anders het max bestand uploaden? (verpakt in rar) Ik zie alleen 3 afbeelding bestanden staan die je kan uploaden.
Hans
3ddyDropbox? Of iets vergelijkbaars?
FransHans,
Een dummy kun jij op twee manieren gebruiken:
1. Plaats de dummy in de Z-as van jouw object. Link het object aan de dummy. Draai de Dummy om de Z-as. Het object volgt de draaiing van de Dummy. Geef de Dummy de gewenste draaiing (tegensteld aan die welke je met de nu stilstaande camera van plan was) over het aantal gewenste keyframes en render via de camera.
2. Plaats de Dummy op de Z-as van jouw Object. Link de camera en -target aan de Dummy. Draai de Dummy en de camera en -target volgen de draaiing. Geef de Dummy de gewenste draaiing over het gewenste aantal keyframes en render via de camera.
Beide manieren geven een schokvrij resultaat.
Succes.
FransJe zou dan denken dat in de middelste slide de camera iets met de klok mee draait over de as naar zijn target.
Probeer eens een camera zonder target. Link die aan de dummy die in het hart van het draaipunt geplaatst is (er vanuit gaand dat je een dummy gaat gebruiken) en gebruik i.p.v. een plane gewoon een grondvlak (Box of Circle) die exact in het hart van het draaipunt staat.
Controleer of de Z-as in het draaipunt exact loodrecht staat, de dummy eveneens vlak draait in het x,y vlak en dat de camera in de horizontale as loodrecht op de lens-as ook horizontaal ligt.
Als het goed is mag er dan geen draaiing van de camera om zijn lens-as meer plaatsvinden.
Wat jij ook nog kunt doen is in de curve editor van jouw model kijken naar het verloop van de lijnen van jouw camera. Controleer die of er geen kinken/onverwachte knikken in zitten. Een vloeiend verloop van de animatie moet ook vloeiende lijnen te zien geven in de curve editor.
FransCamera deleten.
Nieuwe camera type free erin en dummy toepassen zoals omschreven. Alleen de camera plaatsen en in de goede hoek zetten en er dan na het linken aan de dummy vanaf blijven.
Lubbe1974Ik waardeer echt alle input maar het lukt niet. Misschien ligt het aan mijn pc. Bedankt voor de moeite.
Hans
FransKun jij een screendump plaatsen van de curve editor?
3ddyHet ligt in geen geval aan je pc. Ik stuur je wel een max bestand waar het goed is ingesteld.
YanikLigt het niet aan de scale van je scene? De precisie van de floating point numbers kan onnauwkeurig zijn, omdat de scene te klein of groot is.
3ddyDat zou ook wel eens kunnen Yanik.
Lubbe1974Het is wel een tijdje geleden maar er zat in de versie van vray een bug die de error maakte. We zijn nu weer verder qua systeem max en vray en de problemen zijn weg.