Account maken  Inloggen
DavidJaasma
Werk in wording / 3 jaar geleden
progressie van DavidJaasma Ik heb dit onderwerp aangemaakt zodat ik kan zien of ik genoeg progressie maak. Mijn doel (op dit moment) is om een baan te krijgen in de game industrie als een character artist. Ik weet dat ik nog veel moet leren en gelukkig zitten er veel gedreven mensen hier die mij kunnen helpen.

ik upload een render van elk project wat ik heb geeindigt en hierbij zet ik 3 dingen met wat ik geleerd heb in het project en 3 punten waar ik mij op moet gaan focussen bij mijn volgende projecten.
 Like
Volg
 Reageer
DavidJaasma
centaur girl
 3 jaar geleden
DavidJaasma
Wat heb ik geleerd in dit project?

1. het maken van polygonal hair.
2. het uv unwrappen van het T pose model en deze daarna pas poseren. zodat ik het makkelijker kan texturen.
3. het maken van een skinshader in marmoset toolbag 2. (zodat hij live gerenderd kan worden,

wat zijn de punten die ik moet verbeteren?

1. het maken van kleren.
2. texturen van het model.
3. het gebruiken van shaders.

ik was wel aardig tevreden met de sculpt, maar als je naar de gerenderde versie kijkt zie je dat de kwaliteit heel erg omlaag gaat. Dus hier moet ik echt aan werken.

ook wil ik marvelous designer gaan leren, maar dit is nog geen prioriteit op dit moment.
 3 jaar geleden
3ddy
Ik zou ook voor een portrait gaan ipv landscape.
Als je gaat texturen en je hebt een skin op je karakter zitten (met bones) dan maakt het niet uit of je later of eerder gaat UV'en met het poseren. De pose is dan een bewerking op de geometrie die later berekend wordt door de computer dan de UV's. De de UV's krijgen dezelfde gegevens ter beschikking (voor of na poseren).

 3 jaar geleden
3ddy
En missen nog iets:

Er zijn genoeg mensen die al ooit een Centaurs geposeerd hebben. Dan is een makkelijke googlesearch een super effectief middel om een leuke en interessante pose te vinden en na te maken.

https://www.google.nl/search?q=horseman&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiV6fWBibLOAhWDShQKHWu-AbwQ_AUICCgB&biw=1540&bih=809#tbm=isch&tbs=rimg%3ACWvud7-QN8ldIjjXLh9qPbeMMa6blt-3S_1fOGE1dMuh9WfWnXDvFlW2xxa-wUd7YJYfa0cAwoWa5ZVl5kd5TY3XpayoSCdcuH2o9t4wxEeTNwuTlUrb3KhIJrpuW37dL984RZ5Vqz_1Hb_1BYqEgkYTV0y6H1Z9RE-ypcUQ4XnkSoSCadcO8WVbbHFEXut_1AEtfKZ9KhIJr7BR3tglh9oRjfOTvFDz0s8qEgnRwDChZrllWRFvNEHRDmvvOSoSCXmR3lNjdelrEQ2Fygrje5ay&q=centaurs%20pose
 3 jaar geleden
DavidJaasma
dankjewel! heb meteen mijn render aangepast.

ja dat heb ik helemaal verkeerd gezegd met het texturen. ik bedoelde dat je dat heel makkelijk in de tpose de topology kunt maken (met mirror) en daaruit komen uiteindelijk de goede uv maps.

Ja die poses zijn wel echt mooi ik had mijn pose ook van het internet gehaald alleen zie ik nu pas dat mijn referentie ook veel andere aspecten had wat het gehele plaatje mooi maakte. en bij mij lijkt het gewoon saai en niet mysterieus.

(ben heel erg blij met de feedback. dankjewel dat je er tijd voor hebt gemaakt.)
 3 jaar geleden
DavidJaasma
Tyler Durden

Wat heb ik geleerd in dit project?

1. anatomy van het gezicht en likeness sculpten.
2. het werken met Marvelous designer
3. Met zapplink werken zodat ik makkelijk tussen photoshop en zbrush kon springen. hierdoor zijn realistische textures makkelijker toe te voegen.

wat zijn de punten die ik moet verbeteren?
1. compositie. (licht, camera hoek etc. etc.)
2. de details moeten extremer.
3. iets meer nadenken over de pipeline. soms spring ik te ver in het process en dan moet ik onnodig weer terug.

ik maak vaak de renders iets te donker waardoor ze niet eruit springen. dus hier moet ik echt aan werken.

heb ik de punten waarin ik mij moest verbeteren bij mijn vorige project ook aangepast???

(deze waren :
1. het maken van kleren.
2. texturen van het model.
3. het gebruiken van shaders. )

1. ja ik heb heel veel tutorials gedaan met marvelous designer.
2. texturen ben ik ook beter in geworden.
3. het gebruiken van shaders. mag ik nog wel wat meer aan doen. omdat ik nu altijd alles render met marmoset viewer raak ik wel meer gewend aan de manier waarop ik alles moet shaden.
 3 jaar geleden
DavidJaasma
picture 1
 3 jaar geleden
DavidJaasma
picture 2. en dit is mijn link naar mijn artstation om de marmoset viewer te bekijken. (https://www.artstation.com/artwork/Wr5mv)
 3 jaar geleden