Het eindresultaat. Met het gebruik van Lens Distortions (Android) heb ik een sun-flair toegevoegd. Naar mijn mening maakt dit de render af. Ik ben erg blij met het eindresultaat.
final render met compositing, mist terug toegevoegd, maar er miste echter nog één ding.
Hier nog meer variaties toegevoegd aan de bomen. Ook heb ik een particle system toegevoegd aan de bergen op de achtergrond. Hiervoor heb ik een enkele boom gerenderd met transparante achtergrond, en deze vervolgens als particle object geselecteerd voor op de berg. Het resultaat hiervoor was helaas een beetje teleurstellend, en resulteerde in een erg donker uitziende berg.
In deze render heb ik wat kleine aanpassingen aan de bomen gemaakt, en voegde ik een aantal paars-uitziende planten toe.
In deze testrender heb ik het grasveld uitgebreid. Ook voegde ik bomen toe. De bladeren hiervoor heb ik zelf gefotograveerd, uitgesneden en behandeld in blender zodat ze normal maps, roughness maps en albedo maps hebben. De bergen in de achtergrond heb ik gemaakt met het gebruik van heightmaps
Na enige tijd gespeeld te hebben met de camerapositie, is dit de locatie van de camera geworden. Ook heb ik de camera een klein beetje schuin gezet omdat ik het wat mooier eruit vond zien.
Allereerst experimenteerde ik met het maken van een grasveld. Ik voegde al gelijk wat stenen toe om iets extra realisme te hebben, en een gevoel van grootte behouden.
Enige tijd geleden ben ik Horizon Zero Dawn gaan spelen, een (door een Nederlandse studio) gemaakte game op de PS4. Ik was stomverbaasd over hoe prachtig de graphics van deze game waren. Na het uitspelen van de game ongeveer een week geleden, was ik geïnspireerd om eens een poging te doen tot het maken van een landschap die lijkt op een van de vele prachtige landschappen die in de game te zien zijn. Dit is het eind resultaat. Na hier ongeveer 20 uur aan te hebben gewerkt, en 20+ particle systems verder, is dit het eindresultaat waar ik erg blij mee ben.
4 jaar geleden geplaatst
2020.
1 Likes3630 Views Reacties