(raar, ik begin engels beter te kennen dan nederlands |-) )
in ieder geval, dit was een simpel project, gewoon een beetje spelen met max. deze heb ik al een tijdje af maar ik geloof dat ik hem nog niet op 3dhype heb gezet.
rendertijd: 7.5 uur op m'n 3 ghz 🤓 voornamelijk door de raytraced schadows.
Volgens mij noemen ze zo'n ding in het Nederlands een trappenloper toch? 😊
Plaatje ziet er leuk uit alleen zie ik niet helemaal wat die 5 rechtop staande dingen zijn. Die middelste staat ook midden in een spleet dussen twee planken wat me ook niet de bedoeling lijkt?
Is die draad van onze trappenloper niet plat? 😄 Enne volgens mij render je langer dan dat je modelt, volgens mij ben je aan een nieuwe computer toe 😉 Of je bent hevig op zoek naar een heftige renderfarm met minimaal 100 processoren. B-)
Oy!... 7.5 uur? Misschien moet je je werkgeheugen gaan opkrikken. Met mijn laatste project was ik blij met m'n 2048 mb aan werkgeheugen... (En dan nog presteer ik het om op mijn computer te spugen en te schelden.)
Hey Sindy mooie prent, wat ik je ten zwaarste afraad is om niet via max met DOF te renderen. Ik zou met photoshop DOF editen, dan gaat het renderen veel sneller, en in photoshop kost het maar 5 a 10 minuten.
Dan heb je trouwens ook niet het gepiel om een uur te pielen met ALLEEN het instellen van de DOF in max.
Nouja ik hoor wel of je weet hoe het moet, en zo niet, ik weet een goede tutorial, maar dan moet ik even gaan browsen 😄
Is die draad van onze trappenloper niet plat? 😄 Enne volgens mij render je langer dan dat je modelt, volgens mij ben je aan een nieuwe computer toe 😉 Of je bent hevig op zoek naar een heftige renderfarm met minimaal 100 processoren. B-)
De draad lijkt inderdaad plat maar het is toch echt rond, 'renderable helix'
Mijn computer kan toch nog best aardig mee, 3 ghz en 1 gig ram en denk erover om 2 gig ervan te maken. Probeer maar een renderable helix te maken met 100 ringen ongeveer, zonder texturen en met 1 lamp met raytraced shadows. ik zou zeggen pak maar wat te eten want dat duurt wel even :-p
En Dridon, ik denk dat de DOF zelf van deze render niet lang had geduurd. en Photoshop DOF klinkt me nou niet echt geweldig in de oren moet ik toegeven.
al een tijdje ben ik al van plan om een nederlandse texture bibliotheek op te zetten. Wie weet komende week wordt het nog eens wat, dus als je nog eigen textures hebt 😉