Dr_schultz
Werk in Ontwikkeling / 3 jaar geleden

Nieuwe project na lange tijd


Fijn weer eens wat op deze website te zetten. Mijn laatste foto's/renders kwamen uit 2004, toen ik net 2 jaar bezig was met het leren van 3D Max en vooral focus had realistisch renderen/modeleren. Ik heb lidnummer 77 op deze website zag ik, een van de eerste toen. Mijn werk en carrière zijn een andere kant op gegaan, en ik heb het vooral druk gehad met zaken die niets met 3D te maken hadden. Nu is het bijna 20 jaar later en ik ben weer begonnen ;-)

Ik maak modellen om mijn kennis te verbeteren, leer de nieuwe tools en doe weer ervaring op. Hierbij mij eerste nieuwe project, ik focus op dit moment vooral op low-poly game modellen, 3DS Max - Substance painter en dan richting Unity of Unreal. In dit geval is het een WW1 fantasy plane geworden, een rotte Red Baron met veel blaren. Tijdje op een vliegveld gestaan, helaas wat verwaarloosd. Je kan er nog wel een paar rondjes in vliegen, maar verwacht er niet te veel van ;-)

Al tijdens het maken van het model zag ik in dat ik het nu al weer anders zou aanpakken. Ben mij bewust van diverse fouten, maar vond het belangrijk om het wel af te maken en niet in een folder stoffig te laten worden.

Dit zijn de kenmerken:

3DS Max - Substance painter

1416 Polys

2907 Tris

1739 Verts

PBR textures

Laat vooral wat van je horen in opmerkingen.

Verder zou ik graag in contact komen met mensen uit het game 3D vak, op zoek naar nieuwe kennis en ervaringen om mijn modellen te verbeteren.

Groet, Jeroen

 Like
Volg
 Reageer
3ddy
He Jeroen,

Fijn om je weer terug te zien 😄 Ik hoop dat je de vernieuwde 3DHYPE fijn vindt werken. En lekker bezig! Om meteen maar een paar tips te geven:
3D engines zijn erg goed in het renderen van 1 model, dus neem zoveel mogelijk losse onderdelen samen. Vergeet dan ook net het materiaal ook samen te nemen (geen multimaterial, maar 1 texture per kanaal voor het hele model)
Als het om performance gaat: Textures zijn de grootste vreters waar de "modeller" wat aan kan doen (ook post processen (bloom, dof, ssao, etc) kunnen er wat van, maar dat even buiten beschouwing gelaten) Dus wil je snelheid halen van minimaal 60fps (vsync uitzetten) dan kan je met texture reductie veel halen. Lodding en Mipmapping hebben ook zo hun bijdrage, maar als de fundering al te hoog is, kun je daar het eerste beginnen.
 3 jaar geleden
Dr_schultz
Hoi 3ddy, ik heb bewondering voor je energie om de website te blijven ontwikkelen. Echt knap en het werkt super.
Dank voor je feedback, ik ga mij nog wat meer verdiepen in de textures/beperkingen in de engines. Dit model is wel 1 model, met natuurlijk onderdelen. En er is 1 texture voor het hele model, getest verder in de Unreal Engine waar het er al netjes uitzag. Ik heb voor de zekerheid nog een extra foto toegevoegd van het model en de textures. Ik denk dat je dat bedoeld?

Groet, Jeroen
 3 jaar geleden
3ddy
Thx man! Jep dat bedoelde ik.
 3 jaar geleden