Tims0l
Autodesk 3D Studio Max / 20 jaar geleden
caustics in brazil ik snap er helemaal niks meer van. kheb alles gedaan en als het goed is moeten er caustics verschijnen.

kheb de photon emision aanstaan bij de brazil lamp die staat op brazil shadows.
hij zend 100000 photonen uit. (genoeg om al iets te kunnen zien lijkt me)

ook in de photon map server staat het aangegeven dat er caustic moeten worden berekent.
hij zegt zelfs voordat die rendert dat hij het aan het berekenen is. maar aan het resultaat is niks van caustics terug te zien :S

nog vreemder is dat als ik het test in een andere scene met een bal en een lamp dat het dan wel werkt

wat doe ik verkeert?

 Like
Volg
 Reageer
Nog 2 reacties weergeven
Tims0l
nee wat die bal heeft zijn gewone transparant shadows. en bij caustics krijg je echt hele harde lichtvlekken erin
 20 jaar geleden
Tims0l
aaah kheb het gevonden. blijkbaar was de scale weer eens te hoog :(

dus de hele scene naar beneden gescaled en nu verschijnen ze opeens :P
 20 jaar geleden
3ddy
tss apart, is daar geen instelling voor te vinden?
 20 jaar geleden
Ivo-D
wel raar nogsteeds last van gehad, i krender heel veel met brazil.. pers echt mijn favoriet, maar castics zijn bij mij opzich altijd oke.. het beste is om je scene altijd te downscalen naar de grote van je grid in max, zo kan je ook niet ineens dingen kwijtraken, het is mogelijk om echt objecten te verliezen namelijk , heel raar maar aantal keren gehad, als het heel ver van het grid verwijderd is, dan kan je er echt nie meer bij.

maarjah waarscheinlijke paste je schaal niet meer in brazil schaal berekeningen|-)
 20 jaar geleden
Tims0l
yups dat was idd de oplossing. khad hem geschaald naar grid size en nu werkt alles weer prima.
 20 jaar geleden