Logarithmic exposure en lelijke grijze renders Ik weet niet of iemand dit hier eerder tegengekomen is in 3ds max 9 of 2009. Ik gebruik voor een outdoor scene het Mental Ray Daylightsystem en daar word je gevraagd de logarithmic exposure control te gebruiken. Zonder de logarithmic exposure control heb ik mooie textures met veel wit en diepe kleuren. Ik heb ze zelf gemaakt met een camera en getegeld en bewerkt in photoshop.
Maar als ik een Mental Ray rendering doe in 3ds max dan komen die textures er ontdaan van al het wit uit en tevens zijn de kleuren allemaal grijs uitgewassen. Het is net of er een licht grijze modderstroom overheen is geweest.
Dit ziet er dus niet uit. Ik heb dezelfde textures gerendeerd zonder de logarithmic exposure control en dan zijn de kleuren wel weer goed en is het wit terug. Het ligt dus aan het gebruik van de logarithmic exposure control.
Iemand ervaring met dit fenomeen en is er een oplossing beschikbaar?
Maus
Like
Reageer
64 bit versie 3d Studio MaxHeeft iemand ervaring met de 64 bit versie van 3d studio max 9. Op dit moment draai ik met de 32 bit versie maar ik heb gezien dat ik een AMD Turion 64 X2 mobile op mijn labtop heb. Daar zou theoretisch toch ook een 64 bit versie van Max op moeten draaien. Voor de rest heb ik windows XP professional service pack 3 draaien, kloksnelheid 2 gig en 2 gig intern geheugen.
Ik ben vooral op zoek naar meer reken en rendering snelheid in Mental Ray.