Na een paar dagen worstelen vraag ik het aan de pro's .... schaduwen bakken in maya / max.... in de eerste plaats het lieft maya, maar max mag ook (toen het in maya niet lukte, ben ik op max over gestapt waar het vervolgens ook niet lukte 😹 ) De bedoeling is om het in quest 3d te importeren.
In maya heb ik het met mental ray geprobeerd. Als ik 1 object, met daarop een texture neem lukt het prima, maar als ik ga uv mappen, maaktie er een enorme zooi van....suggesties?
In max heb ik de stappen van een tutorial doorlopen, alle objecten tot 1 edit mesh gemaakt en de texture coordinaten ge-exporteerd
daarna alles weer geimporteerd en een uvw unwrap op de edit mesh gepleurd, en hiervoor weer de texture coordinaten ge-importeerd. hier de bitmap opgegooid die'k ge-exporteerd heb en opsich werkt dit... opsich.... in mijn viewport heeft ie 't een smerige bruin / grijze shader gegeven.... in de render zie ik wel vaag wat textures / gebakken schaduwen, maar met een resolutie van 3x nix.... (de ramen op't gebouw zijn niet als dusdanig te herkennen)
Ook als ik dit in quest importeer krijg'k die vieze bruin / grijze kleur.....
hieronder nog een render zoals ik't uit max krijg met gebakken textures (de texture res. is op 2048) dus misschien moet ik dit per gebouw bakken? (let niet op de schoonheid van 't plaatje, aangezien die dus nog neit aanwezig is 😉 )
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft... en't gaat er vooral om dat het dus 'in game' in een programma als quest 3d werkt....
wie werpt er licht op deze zaak en zorgt ervoor dat er bij mij een lampje gaat branden? [:]
is't mogelijk om in maya een 3d depth of field in te stellen?....er bestaat natuurlijk de mogelijkheid depth of field aan te vinken, maar dat is niet echt een oplossing voor't probleem, aangezien het een post render effect is. Ik geloof dat max wel een 3d depth of field kan renderen met passes...moet toch in maya ook mogelijk zijn?
im ben een beetje aan't klooien om in maya network rendering aan de praat te krijgen. Ik heb van highend 3d een proggie geplukt dat de taak zou moeten doen, maar ik ben bang dat ik te dom ben om't te begrijpen &-)..
dit is het programma...misschien heeft iemand er al ervaring mee, (omdat het een van de weinige free-ware proggies op dit gebied is)... Ik moet de net render client en de netrender server draaien....het geen allemaal te regelen is, ik geef aan waar de file op't netwerk staat, render settings etc. etc, en druk dan op render (vanuit de server) hij zegt dan binnen een seconde dat hij de opdracht krijgt, en minstens 15 frames renderd binnen nog 1 seconde.... (that'd be really cool)
weet iemand waar ik iets verkeerd doe, is het programma nog voor maya < 4 bijv, of ben ik gewoon dom bezig?
ook welkom zijn tips hoe ik zonder veel gedoe (textures kopieren ed.) mijn files op meerdere computers uit kan renderen ...
Ik heb een lamp gemaakt waarin een mooi vlammetje brandt... het vlammetje heeft een glow, en het brandt achter een stukje glas... nou laat de glow zich prima toepassen, TODAT je er een transparant materiaal voor plaatst. Hiermee verdwijnt de hele glow :S.... weet iemand wat ik hier aan kan doen?